Presentación

Hola!
Soy Vanesa Villaplana, tengo 19 años y vivo en Barcelona.
Esta es la primera vez que hago un blog, pero me parece un trabajo fácil e interesante, ya que me permitirá expresar mis opiniones acerca de temas sobre los cuales pueda estar interesada. Además podré compartir estas opiniones y noticias con otros compañeros, y de la misma forma ellos podran hacerlo conmigo.
Finalmente considero que gracias a la creación de este blog, la asignatura será más amena.

viernes, 27 de febrero de 2009

Les 5 teories pedagógiques actuals

  1. Pedagogies perennes: són aquelles que duren sempre. Pretenen mantenir l'ordre social, legitimar-lo. És una pedagogia conservadora, és a dir que no està oberta al canvi. El seu llegat cultural és intocable, ja que necessita un referent de tipus teocràtic.
  2. Pedagogies performatives o positivistes: són una crítica radical a les pedagogies perennes Aquestes busquen la recrca del màxim rendiment, la màxima eficàcia, és a dir l'èxit escolar. Ex: conductisme.
  3. Pedagogies hermenàutiques: aquestes busquen el significat a través de l'anàlisi de la reflexió histórica amb la voluntat d'entendre els fenòmens. Són pedagogies centrades en la história i en la tradició. Els seus objectius són interpretar, reconèixer i comprendre. Aquestes pedagogies busquen que la persona es senti reconeguda i realitzada, cercant la importància del grup i de la societat.
  4. Pedagogies postestructuralistes: no hi ha relats col-lectius, sino possibles relats individuals. Aquestes edagogies busquen el màxim per a aprofundir en el relat personal.
  5. Pedagogia crítica: sorgeix al anys 70 com a una teoria, al principi, marxista. És una pedagogia que busca el canvi social i la transformació. El seu referent serà la pràctica (praxis).
3 canvis bàsics produits en la pedagogia i en teoria de l'educació
  • Hem passat de centrar-nos en l'educador a centrar-nos en l'educant.
  • Hem passat de preocupar-nos de l'ensenyament a preocupar-nos per l'aprenentatge
  • Hem canviat de parlar de centre escolar a parlar de centre educatiu. Agafa més importància l'aprenentatge comunitari.

No hay comentarios:

Publicar un comentario