Presentación

Hola!
Soy Vanesa Villaplana, tengo 19 años y vivo en Barcelona.
Esta es la primera vez que hago un blog, pero me parece un trabajo fácil e interesante, ya que me permitirá expresar mis opiniones acerca de temas sobre los cuales pueda estar interesada. Además podré compartir estas opiniones y noticias con otros compañeros, y de la misma forma ellos podran hacerlo conmigo.
Finalmente considero que gracias a la creación de este blog, la asignatura será más amena.

viernes, 20 de marzo de 2009

El paper de l'educant

L'educant és el subjecte de l'educació
Ens eduquem per necessitat...
L'ésser humà té la necessitat de ser educat, tal i com diu la piràmide de Maslow.
1) Necessitas fisiológiques
2) Necessitats de seguretat
3) Necessitats socials
4) Necessitats de respecte o estima
5) Necessitats d'autorrealització.

Perquè aprenem...?
Aprenem ja que tenim una característica que s'anomena plasticitat, la qual és un fonament biológic.
Fernando Savater: "Nacemos humanos pero eso no basta, tenemos que llegar a serlo".
D'altra banda aprenem perquè tenim unes capacitats que hem de desenvolupar:
- Capacitat de comunicació
- Capacitat de racionalitat
- Capacitat de canvi, és a dir plasticitat.

Síntesi:
- Pefectibilitat, possibilitat de canviar cap a la perfecció.
- Acció dinàmica i permanent, interactuant amb el medi
- L'autorrealització, "ens il-luminen" en l'educació, ens adoenm de que realment la necessitem.

L'educant com a sistema obert i superior. Teoria sistemicocibernètica.
L'educant com a un conjunt de sistemes : biològic, psicològic i social, tots ells relacionats i amb la mateixa finalitat. Això vol dir que una intervenció sobre un dels elemnts, farà modificar als altres.
- Educant com a sistema obert: es relaciona amb l'entorn i interactua amb ell, és a dir esta`obert al canvi, el que vol dir que és imprevisible.
- Educant com a sitema superior: en aquest cas ha d'haver-hi la voluntat de canvi. L'èsser educat sap per a que sap el sap.

No hay comentarios:

Publicar un comentario